Ce facem daca ne aflam in situatia de a nu mai avea acces la dashboard-ul de admin (wp-admin / wp-login.php) a site-ului creat in WordPress?

In articolul ce urmeaza va voi prezenta o serie de solutii pentru a avea din nou acess la panoul de administrare a paginii voastre WordPress. Acest articol cuprinde cele mai frecvent intalnite situatii in care nu se mai poate accesa panoul de administrarea a site-ului creat in WordPress si modul in care acestea pot fi rezolvate intr-un mod rapid.

 

Restore-ul continutului si generarea unui backup

Daca cunoasteti cu exactitate cand a aparut problema de accesare la panoul de administrare atunci se poate opta pentru un restore al continutului. Daca serviciul de web hosting este in administrarea noastra (SkaleWeb), atunci veti identifica in panoul cPanel -> Backup, ca exista backup-uri efectuate automat de server (4 puncte de recuperare – ultimele 4 saptamani, 1/saptamana). Astfel acestea se pot descarca local si ulterior se poate efectua restore doar la fisierele site-ului si la baza de date sau alternativ puteti sa ne contactati pentru a efectua noi un restore a intregului cont de cPanel.

 

Inainte de a efectua orice restore asupra site-ului cel mai recomandat este sa existe un backup salvat al continutului actual. Din cPanel generarea unui backup al intregului cont se poate efectua cu usurinta din sectiunea Backup – Download a Full Website Backup. Dupa ce a fost generat backup-ul, acesta poate fi descarcat local (pe un dispozitiv propriu) si ulterior se poate efectua fie restore-ul manual fie un restore efectuat de provider-ul de hosting/gazduire.

 

Din ce motiv nu avem acces in panoul de admin?

Sunt multiple motive pentru care se poate ajunge la situatia de nu a avea acces la panoul de admin. Update-uri recente a platformei WordPress, update-uri la plugin-uri sau teme, instalarea unui plugin nou sau a unei teme, etc.

• Daca au fost efectuate modificari recente care ulterior au dus la imposibilitatea de a accesa panoul de admin, atunci verificarile pot incepe cu aceste modificari efectuate recent.

• Cand vedeti mesajul de eroare „This has been disabled”: un plugin de securitate care a schimbat link-ul de admin sau a fost dezactivata optiunea de logare;

• Cand parola nu functioneaza (si nu functioneaza nici optiunea de recuperare a parolei): in aceasta situatie se poate modifica parola de logare direct din panoul PHPMyAdmin;

• Cand nu mai puteti accesa panoul de admininistrare pe motiv ca au fost efectuate prea multe logari gresite: se poate dezactiva plugin-ul de securitate sau modulul de securitate ModSecurity;

• Cand se primeste pagina alba sau eroare HTTP 500: atunci trebuie verificat fisierul error_log (fisierul de eroare se identifica in locatia wp-admin) pentru a identifica de unde anume apare acesta eroare (debugging);

• Cand se primeste „error establishing database connection”: cea mai de intalnita situatie se datoreaza faptului ca datele trecute in fisierul de configurare (wp-config.php) sa nu fie notate corect.

 

This has been disabled – cand se uita linkul de accesare a panoului de administrare

O modalitate foarte uzuala de a opri hackerii sau botii sa acceseze panoul de admin a WordPress-ului (in scopul de a creea conturi noi sau tentative de exploatare a parolei de logare) este modificarea link-ului de acces de la varianta standard (domeniu/wp-admin). Astfel daca se ajunge in situatia in care se uita link-ul de accesare a panoului de administrare, atunci se primeste mesajul „This has been disabled” la accesarea link-ului default.

Link-ul de acces poate fi modificat folosind diverse plug-in-uri precum ar fi – Perfmatters, WPS Hide Login, etc. In aceasta situatie plugin-ul poate fi dezactivat din cPanel – File Manager, astfel incat logarea sa se poata efectua pe link-ul default.

 

Cand parola nu functioneaza (si nici modulul de recuperare a parolei nu functioneaza)

In cazul in care nu mai este cunoscuta parola de logare la pagina de administrare a site-ului cea mai usoara solutie pentru recuperarea parolei ar fi modulul de resetare parola – „Lost your Password?” sau „Ai uitat parola?

 

In unele situatii se poate intampla ca email-ul de resetare a parolei sa nu ajunga la destinatia corecta, fie ca este trecuta o alta adresa de email in baza de date a site-ului, fie partea de email nu functioneaza corect. In astfel de cazuri parola de logare al panoului de admin poate fi resetata din PHPMyAdmin (folosind panoul de hosting cPanel).

 

Dupa ce a fost accesat PHPMyAdmin, in partea stanga se pot identifica bazele de date si se va selecta baza de data asociata site-ului creat in WordPress.

 

Dupa ce a fost accesat PHPMyAdmin, in partea stanga se pot identifica bazele de date si se va selecta baza de data asociata site-ului creat in WordPress. In baza de date se va accesa tabelul de „wp_users” si ulterior click pe butonul de „Browse

INFORMATIE: Nu tot timpul prefixul bazei de date va fi „wp_”, astfel denumirea tabelei poate fi diferita, precum „wp2f_users”, etc.

 

In tabelul respectiv se pot identifica useri creati la nivelul site-ului; se identifica user-ul de admin apoi se acceseaza butonul de „Edit”.

In pasul urmator PHPMyAdmin, va afisa infomatiile cu privire la user-ul respectiv, pentru a reseta parola de logare se identifica randul „user_pass” se sterg informatiile prezente acum in sectiunea respectiva si se adauga parola dorita. In campul „Function”, se va selecta MD5, pentru a asigura faptul ca ulterior parola este ascunsa (hashed), iar la final click pe Go.

 

Dupa ce au fost efectuate modificarile se incearca din nou logarea in panoul de admin cu noua parola setata.

 

Cand nu mai puteti accesa panoul de admin pe motiv ca au fost efectuate prea multe logari gresite

In cazul in care se foloseste un plugin de securitate in site-ul detinut, atunci se poate dezactiva plugin-ul de securitate direct din panoul de cPanel – File Manager, ulterior dupa ce a fost efectuata logarea in panoul de administrare se va reactiva plugin-ul si sa se elimina IP-ul avut din lista de IP-uri blocate.

 

Cand se primeste pagina alba sau eroare HTTP 500

Daca in momentul in care este accesat panoul de admin se primeste o pagina alba sau codul de eroare HTTP 500, atunci cel mai probabil exista o eroare generata de un plugin instalat la nivelul site-ului sau de la tema folosita.

Pentru a identifica cel mai usor de unde anume provine aceasta eroare, se verifica fisierul de error_log generat in interiorul folder-ului admin (locatie: /public_html/wp-admin – locatia /public_html/; calea poate fi diferita in functie de unde anume a fost instalat WordPress-ul, insa /wp-admin/ ramane neschimbat).

Astfel de cele mai multe ori in fisierul error_log putem identifica ce plugin a generat eroarea de conectare. Plugin-ul poate fi dezactivat direct din File Manager (cPanel).

 

Cand se primeste „error establishing database connection”

Toate informatiile prezente intr-un site WordPress, de la pagini, post-uri, useri, etc. sunt stocate in baza de date asociata CMS-ului. Astfel daca exista probleme de conectare la baza de date, atunci site-ul nu va functiona si va afisa mesajul de eroare sus mentionat.

Cele mai des intalnite situatii cu privire la eroarea respectiva se datoreaza faptului ca datele de logare la baza de date nu sunt declarate corect in fisierul de configurare a site-ului.

Astfel se acceseaza locatia unde este prezenta instalarea de WordPress (de regula este /public_html/) prin cPanel – File Manager si se identifica fisierul de configurare si anume wp-config.php, iar cu click dreapta si optiunea de „Edit” se pot efectua modificari asupra fisierului.

In sectiunea de „MySQL Settings” trebuie sa va asigurati ca valorile de la DB_NAME, DB_USER, DB_PASSWORD si DB_HOST sunt setate corect.

In mod normal la sectiunea de DB_HOST se seteaza „localhost”, insa sunt si situatii in care se foloseste un alt server pentru bazele de date, astfel in acest caz se va seta fie hostname-ul fie IP-ul serverului unde sunt bazele de date stocate.