Email-urile primite pe o adresa de email pot fi gestionate cu usurinta folosind optiunea de Email Filters direct din webmail sau cPanel. Email-urile pot fi procesate folosind diferitele optiuni puse la dispozitie de tool-ul de filtrare a email-urilor care pot fi sterse automat, trimise intr-un folder specific sau redirectate automat spre o alta adresa de email, etc.

Pentru a crea un astfel de filtru la o adresa de email se acceseaza panoul Webmail (acceseand numedomeniu.ro/webmail sau numeleserverului:2096). Webmail-ul fiind panoul de verificare a email-urilor folosind o conexiune directa si securizata cu serverul de hosting.

In panoul de Email Filters se vor identifica filtrele create pentru adresa de email accesata. Daca exista filtre de email acestea pot fi editate din panoul respectiv, insa acum prezentam modul de creare a unui filtru nou de email.

Pentru a crea un filtru nou se va accesa optiunea de “Creare filtru nou”, iar in panoul de creare filtru nou vor fi prezente urmatoarele optiuni:

Nume filtru – unde se va declarea denumirea filtrului care va fi creat.
Reguli – regulile de functionare a filtrului (vom prezente regulile in sectiunea de mai jos)
Actiuni – ce se va intampla cu email-ul/-urile care indeplinesc criteriile mentionate la sectiunea de REGULI

La sectiunea “Reguli” sunt prezente doua campuri care pot fi configurate dupa criterii personale, astfel incat email-urile care indeplinesc criteriile setate sa fie prelucrate dupa un anume mod (renuntare mesaj, redirectionare spre alta adresa de email, mutare in folder, etc.)

Astfel in primul camp de configurare se pot alege optiuni precum – De La, Subiect, Catre, Raspuns, Corp, Orice Antet, Orice Destinatar, Nu a fost livrat anterior, Este un mesaj de eroare, ID lista, Stare Spam, Bara de Spam, Scor spam. Dupa ce s-a ales optiunea dorita din primul camp de configurare, se va alege optiunea din al doilea camp de configurare a filtrului de email (care este in stransa legatura cu optiunea aleasa precedenta) – contine, se potriveste cu regex, nu contine, este egal cu, incepe cu, se termina cu, nu incepe, nu se termina cu, nu se potriveste.
Aceste doua campuri de configurare fiind in stransa legatura unul cu celalalt.

Nota: Pentru a filtra toate email-urile pe care Apache SpamAssassin le-a marcat ca fiind SPAM, se alege optiunea de “Stare Spam” (primul camp de configurare) si “incepe cu” (al doilea camp de configurare) si se noteaza textul “Da” si ulterior se actioneaza butonul Create.

Nota: Pentru a filtra toate email-urile pe care Apache SpamAssassin le-a marcat ca fiind SPAM cu un spam score de 5.0 sau mai mare, se va alege optiunea de “Bara de Spam” si “contine”, iar in campul de notare text se va trece “+++++“. (daca se doreste ca email-urile sa fie filtrate pentru un Spam score de 3.0 se va nota “+++” sau daca se doreste un Spam Score de 2.0 se va nota “++“).

In urmatoare sectiune vom oferi un exemplu concret de creare filtrul de email direct din webmail.

Dorim sa mutam toate email-urile care contin in subiect cuvantul “cronjob”.

In acest caz concret am trecut la nume filtru – “migrare email folder – cronjob”. La sectiunea Reguli am trecut “Subiect” si “contine” folosind cuvantul “cronjob”, iar la Actiuni am trecut “Livrare catre folder”. La optiunea de “Livrare catre folder” se poate trece direct folder-ul spre care se doreste trimiterea email-ului folosind sintaxa “/.numefolder” sau se poate selecta folosind butonul de “Rasfoire” (care va afisa toate folderele create in adresa respectiva de email)
NOTA: Crearea unui folder in adresa de email direct din Webmail se va efectua folosind RoundCube din sectiunea – “Settings” – optiunea “Folders” si se acceseaza butonul de “+” din partea jos (unde sunt prezente folderele).

In filtrul de mai sus toate email-urile ce contin in subiect cuvantul “cronjob” se vor muta in mod automat in folder-ul mentionat – “cronjob”.

Nota: Daca se doreste adaugarea mai multor reguli de filtrare email-uri se poate opta pentru optiunea de “+” din partea dreapta de optiunea de “Reguli” cat si pentru “Actiuni”

Pentru a organiza mult mai bine email-urile primite, putem recomanda tool-ul furnizat de cPanel – Email Filters, care ajuta in mutarea in mod automat a email-urilor intr-un folder specific, redirectionarea email-urilor specifice, eliminatrea email-urilor SPAM, etc.